iamjustpixie

JustPixie- en 19årig Linköpingsbrud, jag bloggar enbart för mig själv och ingen annan, för att göra av med tankar, åsikter och känslor.

HEN, HEN, HEN!!

Så, nu har jag säkert gjort några stackare könslösa! Kan skriva hen ett par gånger till så ramlar några fler kukar av och fler tjejer börjar odla skägg av att läsa vad jag skrivit, hen, hen, hen, HEN!!

Varför har folk såå svårt att förstå att hen är ett tilläggsord för att underlätta och inte ett ersättningsord för hon och han? En person blir inte könlös av att inte få sitt kön specificerat, jag tycker det är skitskönt att kunna säga hen när jag inte vill att det ska komma fram vem det är eller anser att personens kön har betydelse. Det underlättar dessutom när man skriver att slippa skriva hon/han eller h*n, det går inte säga h*n heller vilket gör det enkelt med hen. Men vissa tror ju hen är till för att ersätta hon och han och göra alla könslösa eftersom det samtidigt är mycket prat om genus och jämställdhet (vilket jag tycker är skitkul att lära om o bra att det finns, men det är en annan diskussion). Trött på allt dumt folk! -.-
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: